Month: January 2021

ការលះបង់ទាំងអស់

បុរស​ពីរ​នាក់ ដែល​គេ​បាន​នឹក​ចាំ​ថា បាន​បម្រើ​អ្នក​ដទៃ ថ្វាយ​ព្រះ​យេស៊ូវ បាន​បោះ​បង់​អាជីព​របស់​ខ្លួន នៅ​ក្នុង​វិស័យ​សិល្បៈដើម្បី​ប្តេជ្ញា​ចិត្ត​ធ្វើ​កិច្ចការ​ដែល​ពួក​គេ​ជឿ​ថា ព្រះ​បាន​ត្រាស់​ហៅ​ពួក​គេ។ លោក​ចេមស៍ អូ ហ្វ្រាស័រ(James O. Fraser ឆ្នាំ ១៨៨៦-១៨៣៨) បាន​សម្រេច​ចិត្ត​ឈប់​ដេញ​តាម​អាជីព​ជា​អ្នក​លេង​ព្យាណូ​ក្នុង​សាល​មហោ​ស្រព ក្នុង​ប្រទេស​អង់​គ្លេស ដើម្បី​ទៅ​បម្រើ​ប្រជាជន​លីស៊ូ ក្នុង​ប្រទេស​ចិន។ ចំណែក​ឯ​លោក​យុដសិន វ៉ាន ដឺវែនធ័រ(Judson Van DeVenter ឆ្នាំ១៨៥៥ ដល់ ១៩៣៩) ដែល​ជា​ជន​ជាតិ​អាមេរិក​វិញ បាន​សម្រេច​ចិត្ត​ធ្វើ​ជា​អ្នក​ផ្សាយ​ដំណឹង​ល្អ ជា​ជាង​ដេញ​តាម​អាជីព​ជាសិល្បៈ​ករ។ ក្រោយ​មក គាត់​ក៏​បាន​សរសេរ​ថា គាត់​បាន​លះ​បង់​ទាំង​អស់។​

អាជីព​ក្នុង​វិស័យ​សិល្បៈ ជា​ការ​ត្រាស់​ហៅ​ដ៏​ល្អ​ឥត​ខ្ចោះ​សម្រាប់​មនុស្ស​ជា​ច្រើន ប៉ុន្តែ បុរស​ទាំង​ពីរ​នាក់​នេះ​បាន​ជឿថា​ ព្រះបាន​ត្រាស់​ហៅ​ពួក​គេ ឲ្យ​លះ​បង់​អាជីព​ដែល​ខ្លួន​ស្រឡាញ់ ដើម្បី​បម្រើ​ព្រះ​អង្គ។ ពួក​គេ​ប្រហែល​ជា​បាន​ទទួល​ការ​បណ្តាល​ចិត្ត ពី​រឿង​ដែល​ព្រះ​យេស៊ូវ​បាន​ប្រាប់​បុរស​ដែល​ជា​អ្នក​ដឹក​នាំ និង​អ្នក​មាន​វ័យ​ក្មេង​ម្នាក់ ​ឲ្យ​លះ​បង់​ទ្រព្យ​សម្បត្តិ​របស់​ខ្លួន ដើម្បីដើរ​តាម​ព្រះ​អង្គ​(ម៉ាកុស ១០:១៧-២៥)។ ពេល​នោះ​លោក​ពេត្រុស​ក៏​បាន​និយាយ​ថា “យើង​ខ្ញុំ​បាន​លះ​ចោល​ទាំង​អស់​មក​តាម​ទ្រង់​ហើយ” (ខ.២៨)។ ព្រះ​យេស៊ូវ​បាន​ធានា​គាត់​ថា ព្រះ​ទ្រង់​នឹង​ប្រទាន​ពរ ១ជា១រយ ដល់​អ្នក​ដើរ​តាម​ព្រះ​អង្គ ក្នុង​ពេលបច្ចុប្បន្ន និង​អស់​កល្ប​ជា​និច្ច(ខ.៣០)។ តែ​ទ្រង់​នឹង​ប្រទាន ស្រប​តាម​ប្រាជ្ញា​របស់​ទ្រង់ គឺ​ដូច​ដែល​ទ្រង់​មាន​បន្ទូល​ថា “​នឹង​មាន​មនុស្ស​មុន​ទៅ​ជា​ក្រោយ​ជា​ច្រើន ហើយ​មនុស្ស​ក្រោយ​ទៅ​ជា​មុន​វិញ”(ខ.៣១)។

ទោះ​ព្រះ​ទ្រង់​បាន​ដាក់​យើង​នៅ​កន្លែង​ណា​ក៏​ដោយ…

ក្នុងជម្រៅនៃចិត្តដែលជ្រៅបំផុត

លោកវិចទ័រ យូហ្គូ(Victor Hugo ឆ្នាំ១៨០២-១៨៨៥) ជា​កវី​កំណាព្យ និង​អ្នក​និពន្ធ​រឿង​ប្រលោម​លោក ក្នុង​អំឡុង​សម័យ​ដែល​មាន​ភាព​ចលាចល​ផ្នែក​សង្គម និង​នយោបាយ ក្នុង​ប្រទេស​បារាំង កាល​ពី​សតវត្សរ៍​ទី​១៩។ គាត់​ប្រហែល​ជា​មាន​ឈ្មោះល្បី ភាគ​ច្រើន ដោយ​សារ​រឿង​ប្រលោម​លោក​ដែល​គាត់​បាន​និពន្ធ មាន​ចំណង​ជើង​ថា ទុក្ខ​វេទនា ។ ប្រហែល​១​សតវត្សរ៍ក្រោយ​មក គេ​ក៏​បាន​ផលិត​ខ្សែ​វីដេអូ​ចម្រៀង ដោយ​ផ្អែក​ទៅ​លើ​រឿង​ប្រលោម​លោក​នេះ ដែល​ស្ថិត​ក្នុង​ចំណោម​ផលិត​កម្មដែល​មាន​ប្រជា​ប្រិយ​ភាព​បំផុត ក្នុង​ជំនាន់​របស់​យើង។ នេះ​មិន​មែន​ជា​រឿង​ដែល​គួរ​ឲ្យ​ភ្ញាក់​ផ្អើល​ឡើយ។  ​លោក​យូហ្គូ​ធ្លាប់​បាន​និយាយ​ថា “តន្រ្តី​បង្ហាញ​ចេញ​នូវ​អ្វី​ដែល​គេ​មិន​អាច​និយាយ​ចេញ តែ​មិន​អាច​បិទ​មាត់ មិន​ឲ្យ​និយាយ​បាន”។

អ្នក​និពន្ធ​កណ្ឌ​គម្ពីរ​ទំនុក​ដំកើង​ក៏​បាន​យល់​ស្រប​មតិ​គាត់​ផង​ដែរ។ បទ​ចម្រៀង និង​សេចក្តី​អធិស្ឋាន​ក្នុង​បទ​គម្ពីរ​ទំនុក​ដំកើងបាន​ផ្តល់​ឲ្យ​យើង​នូវ​ការ​ឆ្លុះ​បញ្ចាំង​ដ៏​ស្មោះ​ត្រង់ អំពី​ជីវិត និង​ការ​ឈឺ​ចាប់​ដែល​មិន​អាច​ជៀស​រួច។ បទ​គម្ពីរ​ទំនុក​ដំកើង​ក៏​បានប៉ះ​ពាល់​ចិត្ត​យើង ត្រង់​ចំណុច​ដែល​ជ្រៅ​បំផុត ដែល​យើង​ពិបាក​ចូល​ទៅ​ដល់​ដោយ​ខ្លួន​ឯង។ ឧទាហរណ៍ ក្នុង​បទ​គម្ពីរ​ទំនុក​ដំកើង ៦:៦ ស្តេច​ដាវីឌ​បាន​ពោល​ទំនួញ​ថា “ទូលបង្គំ​អស់​កំឡាំង ដោយ​ថ្ងូរ ដំណេក​ទូលបង្គំ​ត្រូវ​ទទឹក​ជោក​ទាល់​ភ្លឺ ទឹក​ភ្នែក​ទូលបង្គំ​ហូរ​ស្រោច​ដាប​គ្រែ”។

ការ​ឆ្លុះ​បញ្ចាំង​ដ៏​ស្មោះ​ត្រង់ នៅ​ក្នុង​បទ​ចម្រៀង ក្នុង​កណ្ឌ​គម្ពីរ​ទំនុក​ដំកើង គឺ​បាន​ផ្តល់​ឲ្យ​យើង​នូវ​ការ​លើក​ទឹក​ចិត្ត​ដ៏​អស្ចារ្យ។​ ការ​នេះ​បាន​លើក​ទឹក​ចិត្ត​យើង​ឲ្យ​ថ្វាយ​ការ​ភ័យ​ខ្លាច​របស់​យើង​ដល់​ព្រះ ដែល​បាន​ស្វាគមន៍​យើង ចូល​ទៅ​ក្នុង​ព្រះ​វត្ត​មាន​នៃការ​កម្សាន្ត​ចិត្ត និង​ជំនួយ​របស់​ព្រះ​អង្គ។ ព្រះ​អង្គ​ឱប​យើង ដោយ​យល់​ចិត្ត​យើង ដោយ​ព្រះ​ទ័យ​ស្មោះ​ត្រង់។​

តន្រ្តី​អាច​ជួយ​ឲ្យ​យើង​បង្ហាញ​ចេញ​នូវ​អារម្មណ៍ ដែល​យើង​ពិបាក​បង្ហាញ​ចេញ​មក ដោយ​ពាក្យ​សម្តី ប៉ុន្តែ ទោះ​យើង​បង្ហាញចេញ​មក ដោយ​ការ​ច្រៀង ការ​អធិស្ឋាន ឬ​ការ​ទួញ​យំ​ដោយ​ស្ងាត់​ស្ងៀម​ក្តី​…

ជំនួយសម្រាប់ឪពុកម្តាយ ដែលកូនមានបញ្ហាក្នុងការសិក្សា

ដោយសារឪពុកម្តាយជំរុញឲ្យកូនខិតខំរៀនច្រើនពេក ក្មេង​ៗ​ជា​ច្រើន​មាន​ពេល​តិច​តួច សម្រាប់​លេង ឬ​សម្រាក។ ពួក​គេ​ក្រ​ចូល​គេង មាន​កិច្ច​ការ​សាលា​ច្រើន​ពេក និង​កិច្ច​ការ​បន្ថែម​ទៀត ដែល​ឪពុក​ម្តាយ​ពួក​គេ​បាន​ដាក់​ឲ្យ​ធ្វើ។ ប៉ុន្តែ ឪពុក​ម្តាយ​ជា​ច្រើន​បាន​និយាយ​ថា ពួក​គេ​កំពុង​តែ​ឲ្យ​កូន​រៀន​ច្រើន​យ៉ាង​នេះ គឺ​ដោយ​សារ​កូន​របស់​ពួក​គេ កំពុង​តែ​ចម្រើន​វ័យ​ធំ​ឡើង ក្នុង​បរិយ៉ា​កាស​ប្រកួត​ប្រជែង​ខ្លាំង។ តើពួកគេត្រូវមានការខិតខំខ្លាំងយ៉ាងនេះឬ? ក្នុងនាមជាឪពុកម្តាយដែលជាគ្រីស្ទបរិស័ទ តើព្រះទ្រង់សព្វព្រះទ័យឲ្យយើងធ្វើដូចម្តេច ចំពោះការសិក្សារបស់កូន? ដើម្បីស្វែងយល់បន្ថែម សូមទាញយកសៀវភៅនេះ ដោយឥតគិតថ្លៃ។

រត់ទៅប្រាប់ដំណឹងល្អ

ការ​រត់​ប្រណាំង​ម៉ារ៉ាតុន​សព្វ​ថ្ងៃ​នេះ គឺ​មាន​ប្រភព​មក​ពី​ប្រវត្តិ​របស់​អ្នក​នាំ​សារ​ជន​ជាតិ​ក្រិក​ម្នាក់ ឈ្មោះ ផាយ​ឌីភីឌីស(Pheidippides)។ មាន​រឿង​ព្រេង​មួយ​បាន​ដំណាល​ថា នៅ​ឆ្នាំ​៤៩០ មុន​គ្រីស្ទ​សករាជ គាត់​បាន​រត់​ចម្ងាយ​៤០​គីឡូ​ម៉ែត្រ ពីក្រុង​ម៉ារ៉ាតុន ទៅ​ទីក្រុង​អាថែន ដើម្បី​ប្រកាស់​ថា នគរ​ក្រិក​បាន​ប្រយុទ្ធ​ឈ្នះ​ចក្រ​ភព​ពើរស៊ី ដែល​ជា​ពួក​ឈ្លាន​ពាន​ដ៏​ខ្លាំង​ពូកែ​។  សព្វ​ថ្ងៃ​នេះ គេ​ចូល​រួម​ការ​រត់​ប្រណាំង​ម៉ារ៉ាតុន ដើម្បី​សម្រេច​ជោគ​ជ័យ និង​បំពេញ​បំណង​ផ្ទាល់​ខ្លួន ប៉ុន្តែ លោក​ផាយឌីភីឌីស មាន​គោល​បំណង​ធំ​ជាង​នេះ​ទៀត។ គ្រប់​ជំហាន​ដែល​គាត់​ឈាន​ទៅ​មុខ នៅ​ក្នុង​ការ​រត់​នោះ គឺ​ដើម្បី​ផ្សព្វ​ផ្សាយ​ដំណឹង​ល្អ ដ៏​រីក​រាយ ដល់​ជន​រួម​ជាតិ​របស់​គាត់។​

ប្រហែល​៥​រយ​ឆ្នាំ​ក្រោយ​មក មាន​ស្រ្តី​ពីរ​នាក់​ក៏​បាន​រត់ ដើម្បី​នាំ​ដំណឹង​ល្អ​ទៅ​ប្រាប់​គេ គឺ​ដំណឹង​ដែល​សំខាន់​ជាង​គេ ក្នុងប្រវត្តិ​សាស្រ្ត​មនុស្ស​ជាតិ។ នាង​ម៉ារា និង​នាង​ម៉ារា​ម្នាក់​ទៀត មក​ពី​ស្រុក​ម៉ាក់ដាឡា បាន​មក​ដល់​ផ្នូរ ដែល​ព្រះ​សព​ព្រះយេស៊ូវ​ត្រូវបាន​គេ​បញ្ចុះ ហើយ​ក៏​បាន​ឃើញ​ផ្នូរ​នោះ​នៅ​ទទេ។ ទេវតា​បាន​ប្រាប់​ពួក​គេ​ថា ព្រះ​យេស៊ូវ “មាន​ព្រះ​ជន្ម​រស់​ឡើង​វិញ​ហើយ” ហើយ​ក៏​បាន “ប្រញាប់​រត់​ទៅ​ប្រាប់​ពួក​សាវ័ក​របស់​ព្រះ​អង្គ”(ម៉ាថាយ ២៨:៧)។ ស្ត្រី​២​នាក់​នោះ ក៏​ដើរ​ចេញ​ពី​ផ្នូរ​ជា​ប្រញាប់​ទាំង​ភ័យ ហើយ​មាន​សេចក្តី​អំណរ​ជា​ខ្លាំង​ផង ក៏​រត់​ទៅ​ប្រាប់​ដល់​ពួក​សិស្ស​ទ្រង់(ខ.៨)។

សូម​យើង​មាន​ក្តី​អំណរ​ដ៏​ពោរ​ពេញ​ ចំពោះ​ការ​មាន​ព្រះ​ជន្ម​ឡើង​វិញ​របស់​ព្រះ​យេស៊ូវ​ផង​ដែរ​ ហើយ​សូម​ឲ្យ​ការ​នេះ​បានបណ្តាល​ចិត្ត​យើង ឲ្យ​ផ្សាយ​ដំណឹង​ល្អ​ដល់​អ្នក​ដទៃ។ យើង​ប្រហែល​មិន​ចាំ​បាច់​ត្រូវ “រត់” ទៅ​ណា​ឆ្ងាយ​ឡើយ តែ​យើង​អាចផ្សាយ​ដំណឹង​ល្អ​ដល់​អ្នក​ជិត​ខាង អំពី​ព្រះ​អង្គ​សង្រ្គោះ​របស់​យើង។ ព្រះ​អង្គ​បាន​ឈ្នះ​សេចក្តី​ស្លាប់​ ក្នុង​សង្រ្គាម​ខាង​វិញ្ញាណ ដើម្បី​ឲ្យ​យើង​អាច​រស់​នៅ ដោយ​ជ័យ​ជម្នះ​ជា​មួយ​ព្រះ​អង្គ​ជា​រៀង​រហូត។—Kirsten Holmberg

លះបង់ត្រីតូច ដើម្បីចាប់ត្រីធំ

អស់​ជា​ច្រើន​ឆ្នាំ​មក​ហើយ ដែល​ប្តី​ប្រពន្ធ​ជន​ជាតិ​អង់​គ្លេស​មួយ​គូ ដែល​កំពុង​រស់​នៅ​តំបន់​អាហ្រ្វិក​ខាង​លិច​ មាន​ទំនាក់​ទំនង​ដ៏រឹង​មាំ​ជា​មួយ​បុរស​ម្នាក់ ក្នុង​ក្រុង​ដែល​ពួក​គេ​រស់​នៅ ហើយ​ក៏​បាន​ចែក​ចាយ​ អំ​ពី​សេចក្តី​ស្រឡាញ់​របស់​ព្រះ​យេស៊ូវ និង​រឿង​អំពីសេចក្តី​សង្រ្គោះ​ដល់​គាត់។ ទោះ​ជា​យ៉ាង​ណា​ក៏​ដោយ មិត្ត​ភក្តិ​ម្នាក់​នេះ​មាន​ការ​ស្ទាក់​ស្ទើរ នៅ​ក្នុង​ការ​បោះ​បង់​ចោល​ភាព​ស្មោះស្ម័គ្រ ចំពោះ​សាសនា​របស់​ជន​ជាតិ​គាត់ ទោះ​គាត់​បាន​ទទួល​ស្គាល់​ថា សេចក្តី​ជំនឿ​លើ​ព្រះ​គ្រីស្ទ ជា​សេចក្តី​ពិត ដែល​ធំ​ប្រសើរ​ជាង​ក៏ដោយ។ គាត់​ក៏​មាន​ការ​បារម្ភ​ខ្លាច​បាត់​បង់​ប្រាក់​ចំណូល ព្រោះ​គាត់​ជា​អ្នក​ដឹក​នាំ​ម្នាក់ របស់​សាសនា​នោះ ហើយ​ពឹង​ផ្អែក​លើប្រាក់​ឧបត្ថម្ភ​ពី​អ្នក​កាន់​សាសនា​នោះ។ គាត់​ក៏​ខ្លាច​បាត់​បង់​កត្តិ​យស ក្នុង​សហគមន៍​របស់​គាត់។

គាត់​ក៏​បាន​ពន្យល់​ដោយ​ចិត្ត​ក្រៀម​ក្រំ​ថា គាត់​ប្រៀប​ដូច​ជា​អ្នក​នេសាទ​ត្រី​ម្នាក់ ដែល​រាវ​ចាប់​ត្រី​ក្នុង​ទឹក​អូរ។ គាត់​ចាប់​បាន​ត្រី​តូច​មួយ តែ​មាន​ត្រី​ធំ​ជាង​បាន​ហែល​មក​ក្បែរ​គាត់។ ដើម្បី​ចាប់​ត្រី​ធំ​ជាង គាត់​ត្រូវ​តែ​ព្រលែង​ត្រី​ដែល​តូច​ជាង។

បុរស​អ្នក​មាន​ម្នាក់​ ដែល​មាន​ចែង​ក្នុង​បទ​គម្ពីរ​ម៉ាថាយ ជំពូក ១៩ ក៏​មាន​បញ្ហា​ស្រដៀង​នេះ​ផង​ដែរ។ ពេល​ដែល​គាត់​បាន​ចូលមក​ក្បែរ​ព្រះ​យេស៊ូវ គាត់​ក៏​បាន​ទូល​សួរ​ព្រះ​អង្គ​ថា “លោក​គ្រូ​ល្អ​អើយ តើ​ត្រូវ​ឲ្យ​ខ្ញុំ​ធ្វើ​ការ​ល្អ​អ្វី ឲ្យ​បាន​ជីវិត​រស់​នៅ​អស់​កល្ប​ជានិច្ច?”(ខ.១៦)។ គាត់​ហាក់​ដូច​ជា​សួរ​ដោយ​ចិត្ត​ស្មោះ​ត្រង់ ប៉ុន្តែ គាត់​មិន​ចង់​ថ្វាយ​ជីវិត​គាត់​ទាំង​ស្រុង ដាច់​ដល់​ព្រះ​យេស៊ូវទេ​។ គាត់​មិន​គ្រាន់​តែ​ជា​អ្នក​មាន​ទ្រព្យ​ស្តុក​ស្តម្ភ​ប៉ុណ្ណោះ​ទេ តែ​ថែម​ទាំង​មាន​មោទនៈ​ភាព​ចំពោះ​ខ្លួន​ឯង ដែល​ជា​អ្នក​កាន់​តាម​ក្រឹត្យ​វិន័យ។ គាត់​ចង់​មាន​ជីវិត​អស់​កល្ប​ តែ​គាត់​នៅ​តែ​ស្រឡាញ់​អ្វី​ផ្សេង​ខ្លាំង​ជាង ហើយ​ក៏​បាន​បដិសេធន៍​ព្រះ​បន្ទូល​ព្រះ​គ្រីស្ទ​។ ពេល​ណា​យើង​បន្ទាប​ខ្លួន​ថ្វាយ​ជីវិត​ដល់​ព្រះយេស៊ូវ ហើយ​ទទួល​យក​អំណោយ​នៃ​សេចក្តី​សង្រ្គោះ ដោយ​ឥត​គិត​ថ្លៃ នោះ​ព្រះ​អង្គ​ត្រាស់​ហៅ​យើង​ថា “ចូរ​មក​តាម​ខ្ញុំ”(ខ.២១)។—Cindy Hess Kasper

យើងអាចដឹងថា ព្រះអង្គគង់នៅក្បែរ

មាន​ពេល​មួយ​ចៅ​ប្រុស​របស់​ខ្ញុំ​អាយុ​៤​ឆ្នាំ បាន​ប្រាប់​ជីដូន​របស់​គាត់ ឈ្មោះ​ខារី(Cari)ថា គាត់​ដឹង​ថា ព្រះ​កំពុង​តែ​គង់​នៅកន្លែង​ណា។ ជីដូន​គាត់​ក៏​បាន​សួរ​គាត់​ថា តើ​ព្រះអង្គ​គង់​នៅ​កន្លែង​ណា?​ គាត់​ក៏​បាន​ឆ្លើយ​ថា ទ្រង់​កំពុង​មាន​ព្រះ​ជន្ម​គង់​នៅ ក្នុង​ព្រៃ​ក្បែរ​ផ្ទះ​យើង។ ពេល​ដែល​ខារី​ប្រាប់​ខ្ញុំ​អំពី​ការ​សន្ទនា​នេះ នាង​ឆ្ងល់​ថា តើ​មាន​អ្វី​ជំរុញ​ឲ្យ​ចៅ​ប្រុស​គាត់​មាន​ការ​គិត​ដូចនេះ។ ខ្ញុំ​ក៏​បាន​ឆ្លើយ​តប​ថា “ខ្ញុំ​ដឹង។ កាល​យើង​ដើរ​លេង ក្នុង​ព្រៃ​ក្នុង​អំឡុង​ពេល​គាត់​មក​លេង​យើង​កាល​លើក​មុន ខ្ញុំ​បានប្រាប់​គាត់​ថា យើង​មិន​អាច​មើល​ព្រះ​ឃើញ តែ​យើង​អាច​ឃើញ​ការ​អ្វី​ដែល​ព្រះ​អង្គ​បាន​ធ្វើ”។ ពេល​ដែល​យើង​ដើរ​កាត់​កន្លែងដែល​មាន​ខ្សាច់​ច្រើន នៅ​ជាប់​មាត់​ស្ទឹង ខ្ញុំ​ក៏​បាន​សួរ​គាត់​ថា “ចៅ​មើល​ឃើញ​ស្នាម​ជើង​របស់​តា​ទេ? សត្វ និង​ដើម​ឈើ ហើយនិង​ស្ទឹង គឺ​​ប្រៀប​បាន​ស្នាម​ជើង​របស់​ព្រះ។ យើង​ដឹង​ថា ព្រះ​អង្គ​ក៏​គង់​នៅ​ទីនេះ​ផង​ដែរ ដោយ​សារ​យើង​អាច​មើល​ឃើញអ្វីៗ​ដែល​ទ្រង់​បាន​បង្កើត។”

អ្នក​និពន្ធ​បទ​គម្ពីរ​ទំនុក​ដំកើង​ជំពូក ១០៥ ក៏​បាន​ចង្អុល​បង្ហាញ​ភស្តុតាង​នៃ​ការ​បង្កើត​របស់​ព្រះ ដោយ​លាន់​មាត់​ថា “”ឱ​ព្រះយេហូវ៉ា​អើយ អស់​ទាំង​ស្នាដៃ​របស់​ទ្រង់​មាន ច្រើន​ប្រការ​ណាស់​ហ្ន៎ ទ្រង់​បាន​ធ្វើ​ទាំង​អស់​ដោយ​ប្រាជ្ញា ផែនដី​បាន​ពេញ​ដោយ​របស់​ដែល​ទ្រង់​បង្កើត”(ខ.២៤)។ ក្នុង​ព្រះ​គម្ពីរ​ដើម​ជា​ភាសា​ហេព្រើរ ពាក្យ “ប្រាជ្ញា” ត្រូវ​បាន​ប្រើ​ជា​ញឹក​ញាប់ ដើម្បី​ពិពណ៌នា អំពី​ស្នាដៃ​បង្កើត​ដ៏​ប៉ិន​ប្រសប់។ ស្នា​ព្រះ​ហស្ត​របស់​ព្រះក្នុង​ធម្មជាតិ​ប្រកាស់​ អំពី​ព្រះ​វត្ត​មាន​របស់​ព្រះ​អង្គ ហើយ​ធ្វើ​ឲ្យ​យើង​ចង់សរសើរ​ដំកើង​ព្រះ​អង្គ។

បទ​គម្ពីរ​ទំនុក​ដំកើង ជំពូក​១០៤ បាន​ចាប់​ផ្តើម និង​បញ្ចប់​ទៅ​វិញ ដោយ​ពាក្យ​ថា “ចូរ​សរសើរ​ដល់​ព្រះយេហូវ៉ា”(ខ.១,៣៥)។ ស្នា​ព្រះ​ហស្ត​របស់​ព្រះ​អាទិករ ដែល​នៅ​ជុំវិញ​យើង រាប់​ចាប់​តាំង​ពី​ដៃ​របស់​ទារក រហូត​ដល់​ភ្នែក​របស់​សត្វ​ឥន្រ្ទី គឺ​សុទ្ធ​តែ​បានប្រាប់​យើង…

ជំនឿដ៏រឹងមាំ

ពេល​ដែល​វេជ្ជបណ្ឌិត​បាន​ពិនិត្យ​សុខ​ភាព​កូន​ប្រុស​ដំបូង​របស់​អ្នក​ស្រី​ឌីអាននេ បូកូ ឃីម(Diane Dokko Kim) ​រកឃើញ​ថា កូន​នោះមាន​ជម្ងឺ​អូទីហ្សិម គាត់ និងស្វាមី​របស់​គាត់​ក៏បាន​សោក​សង្រេង ដោយត្រូវ​ប្រឈម​មុខ​នឹង​ការ​ថែរក្សា​កូនដែល​ពិការ​ផ្លូវ​បញ្ញា​អស់​មួយ​ជីវិត។  ក្នុង​សៀវភៅ​ដែល​គាត់​និពន្ធ​មាន​ចំណង​ជើង​ថា ជំនឿ​ដ៏​រឹង​មាំ  គាត់​បាន​ទទួល​ស្គាល់​ថា គាត់​មាន​ការពិបាក នៅ​ក្នុង​ការ​ផ្លាស់​ប្តូរ​ក្តី​ស្រមៃ និង​ការ​រំពឹង​ចង់​បាន សម្រាប់​អនាគត​របស់​កូន​ប្រុស​ជា​ទីស្រឡាញ់​របស់​ពួក​គេ។ ប៉ុន្តែ តាមរយៈ​ដំណើរ​ការ​ដ៏​ឈឺ​ចាប់​នេះ ពួក​គេ​ក៏​បាន​ដឹង​ថា ព្រះ​ទ្រង់​អាច​គ្រប់​គ្រង​កំហឹង ការ​សង្ស័យ និង​ការ​ភ័យ​ខ្លាច​របស់​ពួក​គេ។ សព្វ​ថ្ងៃ​នេះ ខណៈ​ពេល​ដែល​កូន​ប្រុស​របស់​ពួក​គេ​កំពុង​តែ​ឈាន​ទៅ​រក​ភាព​ពេញ​វ័យ អ្នក​ស្រី​ឌីអាននេ ក៏​បាន​ប្រើ​បទពិសោធន៍​របស់​គាត់ ដើម្បី​លើក​ទឹក​ចិត្ត​ឪពុក​ម្តាយ​ដទៃ​ទៀត ដែល​មាន​កូន​ពិការ។ គាត់​ក៏​បាន​ប្រាប់​គេ អំពី​ព្រះ​បន្ទូល​សន្យា​ដ៏​ស្ថិត​ស្ថេរ អំណាច​ដែល​គ្មាន​ដែន​កំណត់ និង​ភាព​ស្មោះ​ត្រង់​ដែល​ពេញ​ដោយ​ក្តី​ស្រឡាញ់​របស់​ព្រះ​អង្គ។ គាត់​បាន​លើក​ទឹកចិត្ត​គេ​ថា ព្រះ​អង្គ​បាន​អនុញ្ញាត​ឲ្យ​យើង​សោក​សង្រេង ពេល​ណា​ក្តី​ស្រមៃ ការ​រំពឹង​ចង់​បាន ឬ​ផ្លូវ​នៃ​ជីវិត​យើង​រលាយ​បាត់​បង់។

ក្នុង​បទ​គម្ពីរ​អេសាយ ជំពូក​២៦ ហោរា​អេសាយ​បាន​ប្រកាសថា រាស្រ្ត​របស់​ព្រះ​អាច​ទុក​ចិត្ត​ព្រះ​អម្ចាស់​ជា​រៀង​រហូត ព្រោះ “ព្រះ​ទ្រង់​ជា​ថ្មដា​ដ៏​នៅ​អស់​កល្ប​ជានិច្ច”(ខ.៤)។ ព្រះ​អង្គ​អាច​ទ្រទ្រង់​យើង ដោយ​សន្តិ​ភាព​ដ៏​អស្ចារ្យ ក្នុង​ស្ថាន​ភាព​នីមួយ​ៗ(ខ.១២)។ ពេលណា​យើង​ផ្តោត​ទៅ​លើ​ចរិយា​សម្បត្តិ​ដ៏​ស្ថិត​ស្ថេរ​របស់​ព្រះ​អង្គ ហើយ​ស្រែក​រក​ព្រះ​អង្គ ក្នុង​អំឡុង​ពេល​ដែលមាន​បញ្ហា យើង​នឹង​មាន​ក្តី​សង្ឃឹម​ឡើង​វិញ​(ខ.១៥)។

ពេល​ណា​យើង​ជួប​ការ​បាត់​បង់ ការ​ខក​ចិត្ត ឬ​ស្ថាន​ភាព​ដ៏​ពិបាក ព្រះ​ទ្រង់​អញ្ជើញ​យើង ឲ្យ​​ទូល​ថ្វាយ​ព្រះ​អង្គ​ ដោយ​ចិត្ត​ស្មោះត្រង់។ ​ព្រះ​អង្គ​អាច​គ្រប់​គ្រង​អារម្មណ៍​របស់​យើង​ដែល​តែង​តែ​ប្រែ​ប្រួល និង​ឆ្លើយ​តប​សំណួរ​របស់​យើង។ ព្រះ​អង្គ​នៅ​តែគង់​នៅ​ជា​មួយ​យើង…

ជាប់សាច់ឈាមនឹងសាសន៍សាំម៉ារី

នៅ​ក្នុង​ការ​ជជែក នៅ​ទីក្រុង​ហ្សាកាតា អំពី​ដើម​កំណើត​របស់​ជន​ជាតិ​ឥណ្ឌូនេស៊ី អ្នក​នយោបាយ​ម្នាក់​បាន​ចែក​ចាយ​ថា ការ​ធ្វើតេស្ត​DNA បាន​ផ្តល់​ឲ្យ​លទ្ធ​ផល​ដែល​គួរ​ឲ្យ​ភ្ញាក់​ផ្អើល​មួយ​ថា គាត់​មាន​ជាប់​ខ្សែ​លោហិត​របស់​សាសន៍​សាំម៉ារី។ គាត់​ថា គាត់មាន​មោទន​ភាព​ចំពោះ​កេរដំណែល​នេះ ព្រោះ​សម្រាប់​ខ្លួន​គាត់​ផ្ទាល់ រឿង​សាសន៍​សាំម៉ារី​ចិត្ត​ល្អ ក្នុង​ព្រះ​គម្ពីរ​ប៊ីប គឺ​បាននិយាយ​អំពី​គំរូនៃ​អំពើ​សប្បុរស​ធម៌ ដែល​គ្មាន​លក្ខ​ខ័ណ្ឌ។​

ប៉ុន្តែ ក្រុម​មនុស្ស​ដំបូង​ដែល​បាន​ស្តាប់​រឿង​សាសន៍​សាំម៉ារី​ចិត្ត​ល្អ ប្រហែល​មិន​មាន​អារម្មណ៍​ល្អ​ដូច​គាត់​ទេ។ សាសន៍​យូដាបាន​រើសអើង​សាសន៍​សាំម៉ារី ដោយ​សារ​សាសន៍​សាំម៉ារី​ជាប់​សាច់​ឈាម​ជា​មួយ​សាសន៍​ដទៃ ហើយ​ទទួល​យក​សាសនាដែល​ថ្វាយ​បង្គំ​រូប​ព្រះ។ ប៉ុន្តែ ព្រះ​យេស៊ូវ​មាន​បន្ទូល​ជា​ពាក្យ​ប្រៀប​ប្រដូច ដើម្បី​ប្រាប់​គេ​ថា អ្នក​ជិត​ខាង​ជា​នរណា ហើយ​ព្រះអង្គ​ក៏​បាន​ធ្វើ​ឲ្យ​សាសន៍​សាំម៉ារី​នោះ​ក្លាយ​ជា​វីវរៈ​បុរស​(លូកា ១០:៣០-៣៧)។ ពេល​ដែល​ជន​ជាតិ​យូដា​ម្នាក់​ត្រូវ​ចោរ​ប្លន់​វាយធ្វើ​បាប ដេក​ដួល​នៅ​លើ​ដី ជន​រួម​ជាតិ​គាត់​ពីរ​នាក់​បាន​សម្រេច​ចិត្ត​ដើរ​បង្ហួស​គាត់។ ទោះ​ជា​យ៉ាង​ណា​ក៏​ដោយ មាន​សាសន៍សាំម៉ារី​ម្នាក់​បាន​ “ឃើញ​គាត់ ហើយក៏​មាន​ចិត្ត​អាណិត​គាត់”(ខ.៣៣)។ គាត់​ក៏​បាន​នាំ​បុរស​ដែល​រង​របួស​នោះ ទៅ​ព្យាបាល​របួស មុន​ពេល​គាត់​ចាក​ចេញ​ទៅ​បន្ត​ការងារ​របស់​គាត់។ ព្រះ​យេស៊ូវ​មាន​បន្ទូល​ថា អ្នក​ជិត​ខាង​ល្អ គឺ​ជា​អ្នក​ដែល​មើល​ឃើញតម្រូវ​ការ​យើង ហើយ​បំពេញ​តម្រូវ​ការ​នោះ។

ក្នុង​សង្គម​យើង​សព្វ​ថ្ងៃ មនុស្ស​មាន​ការ​ជាប់​រវល់​ខ្លាំង​នឹង​កិច្ចការ​ផ្ទាល់​ខ្លួន ហើយ​ក៏​ងាយ​នឹង​ភ្លេច​បង្ហាញ​ចេញ​នូវ​ចិត្ត​សប្បុរស​។ យើង​ប្រហែល​មិន​មាន​ជាប់​សាច់ឈាម​នឹង​សាសន៍​សាំម៉ារី​នោះ​ទេ តែ​ក្នុង​នាម​យើង​ជា​អ្នក​ជឿ​ព្រះ ពេល​ខ្លះ​ យើង​អាច​ទុក​ការ​រវល់ចោល​សិន ដើម្បី​ជួយ​យក​អសារ​អ្នក​ជិត​ខាង​យើង ដែល​កំពុង​តែ​មាន​តម្រូវ​ការ​។​—Dwiyanto Fadjaray

មនុស្សអស្ចារ្យ ដែលមិនអស្ចារ្យ

នៅ​ក្នុង​ខ្សែ​ភាព​យន្ត មនុស្សដ៏​អស្ចារ្យ នៅ​នគរ​អូហ្ស  ដូរ៉ូស៊ី(Dorothy) ទីង​មោង និង​មនុស្ស​ស័ង្ក​សី ហើយនិង​សត្វ​តោ​កំសាក ក៏​បាន​វិល​ត្រឡប់​មក​នគរ​អូហ្ស​វិញ ជា​មួយ​នឹង​អំបោស ដែល​ផ្តល់​អំណាច​ឲ្យ​មេ​ធ្មប់​កំណាច​ នៅ​តំបន់​ខាង​លិច។ មនុស្ស​ដ៏​អស្ចារ្យ​ក៏​បាន​សន្យា​ថា​ ជា​ថ្នូរ​នឹង​អំបោស​ដែល​ពួក​គេ​បាន​យក​មក​ឲ្យ​គាត់ គាត់​នឹង​ឲ្យ​ដូរ៉ូស៊ី​មាន​មធ្យោបាយ​ត្រឡប់​ទៅ​ផ្ទះ​វិញ ហើយ​គាត់​ឲ្យ​ទីង​មោង​មាន​ខួរ​ក្បាល និង​ឲ្យ​មនុស្ស​ស័ង្ក​សី​មាន​បេះ​ដូង​ រួច​ឲ្យ​សត្វ​តោ​កំសាក មាន​ចិត្ត​ក្លា​ហាន។ ប៉ុន្តែ គាត់​មិនទាន់​ធ្វើ​ភ្លាម​ៗ​ទេ ហើយក៏​បាន​ប្រាប់​ពួក​គេ​ឲ្យ​ត្រឡប់​មក​វិញ នៅ​ថ្ងៃ​បន្ទាប់។

ខណៈ​ពេល​ដែល​ពួក​គេកំពុង​តែ​អង្វរ​មនុស្ស​អស្ចារ្យ​នោះ ឆ្កែ​របស់​ដូរ៉ូស៊ី​ឈ្មោះតូតូ ក៏​បាន​បើក​វាំងនន នៅ​ពី​ក្រោយ​ខ្នង​មនុស្សអស្ចារ្យ​នោះ ដើម្បី​បង្ហាញ​ថា គាត់​មិន​មែន​ជា​មនុស្ស​អស្ចារ្យ​នោះ​ទេ តែ​គ្រាន់​តែ​ជា​មនុស្ស​ដែល​មាន​ការ​ភ័យ​ខ្លាច​ មក​ពី​នគរ​នេប្រាស្កា។

គេ​ថា លោក អ៊ែល ហ្វ្រែង បួម(L. Frank Baum) ​ដែល​ជាអ្នក​និពន្ធ​រឿង​នេះ មាន​បញ្ហា​ដ៏​ធ្ងន់​ធ្ងរ​មួយ ជា​មួយ​ព្រះ ព្រោះ​គាត់​ចង់ប្រាប់​អ្នក​អាន​របស់​គាត់​ថា មាន​តែ​យើង​ទេ ដែល​មាន​អំណាច​ដោះ​ស្រាយ​បញ្ហា​ខ្លួន​ឯង​បាន។

ផ្ទុយ​ទៅ​វិញ សាវ័ក​យ៉ូហាន បាន​បើក​វាំងនន ដើម្បី​បង្ហាញ​ព្រះ​មួយ​អង្គ​ដែល​ពិត​ជា​អស្ចារ្យ។ គាត់ថា “​ឃើញ​មាន​បល្ល័ង្ក​១ ដាក់​នៅ​លើ​ស្ថានសួគ៌ ក៏​មាន​១​អង្គ​គង់​នៅ​លើ​បល្ល័ង្ក​នោះ ​…ខាង​មុខ​បល្ល័ង្ក​នោះ មាន​សមុទ្រ​កែវ ដូច​ជា​កែវ​ចរណៃ”(វិវរណៈ ៤:២,៦)។ ទោះ​យើង​មាន​បញ្ហា​ច្រើន​យ៉ាង​ណា​ក៏ដោយ នៅ​លើ​ផែន​ដី​នេះ(ជំពូក ២-៣) ព្រះ​ទ្រង់​មិន​ដែល​មាន​ការ​ភ័យ​ខ្លាច ដោយ​មិន​ធ្វើ​អ្វី​មួយ​នោះ​ឡើយ។…

ខ្លាំងពូកែ

សាយប៊ី(Saybie) ​គឺ​ជា​ទារក ដែល​បាន​កើត​មិន​គ្រប់​ខែ ដោយ​នាង​បាន​ចាប់​កំណើត​នៅ​សប្តាហ៍​ទី​២៣ ដោយ​មាន​ទម្ងន់​តែ ២ខាំ​កន្លះ​ប៉ុណ្ណោះ។​ ក្រុម​គ្រូពេទ្យ​មិន​សង្ឃឹម​ថា សាយប៊ី​នឹង​អាច​រស់​បាន​យូរ​ឡើយ ហើយ​ក៏​បាន​ប្រាប់​ឪពុក​ម្តាយ​របស់​នាង​ថា ពួក​គេ​អាច​ចំណាយ​ពេល​ជា​មួយ​នាង បាន​តែ​១​ម៉ោង​ប៉ុណ្ណោះ។ ទោះជា​យ៉ាង​ណា​ក៏​ដោយ សាយប៊ី​មិន​បាន​បោះ​បង់​ការ​តស៊ូឡើយ​។ គេ​បាន​ដាក់​កាត​ពណ៌​ផ្កា​ឈូក​មួយ​សន្លឹក ​នៅ​ក្បែរ​គ្រែ​របស់​គាត់ ដែល​មាន​អក្សរ​សរសេរ​ពី​លើ​ថា “តូច​ល្អិត​តែ​ខ្លាំង​ពូកែ”។ បន្ទាប់​ពី​បាន​ស្នាក់​នៅ​មន្ទីរ​ពេទ្យ​បាន​៥​ខែ សាយប៊ីក៏​បាន​វិល​ត្រឡប់​ទៅ​ផ្ទះ​វិញ ក្នុង​នាម​ជា​ទារក​មាន​ទម្ងន់​២.២ គីឡូក្រាម។ នេះ​ជា​ការ​អស្ចារ្យ​ណាស់​ដែល​នាង​អាច​ចេញ​ពី​មន្ទីរ​ពេទ្យ​ដោយ​មាន​សុខ​ភាព​ល្អ។ នាង​ក៏​បាន​បំបែក​ឯ​កកត្ត​កម្ម​ពិភពលោក ក្នុង​នាម​ជា​ទារក​តូច​ល្អិត​បំផុត ដែល​អាច​មាន​ជីវិត​រស់។

យើង​អាច​មាន​ការ​លើក​ទឹក​ចិត្ត​ណាស់ ពេល​ដែល​យើង​បាន​ស្តាប់​រឿង​របស់​អ្នក​ដែល​បាន​ឆ្លង​កាត់​ការ​លំបាក ដែល​អ្នក​ដទៃគិត​ថា គ្មាន​នរណា​អាច​ឆ្លង​កាត់​បាន។​ ព្រះ​គម្ពីរ​ក៏​បាន​ចែង​អំពី​រឿង​ដូច​នេះ​ផង​ដែរ។ ដាវីឌ​គឺ​ជា​ក្មេង​គង្វាល​ចៀម​ ដែល​បានស្ម័គ្រ​ចិត្ត​ទៅ​ប្រកួត​ជា​មួយ​កូលីយ៉ាត ​ជា​អ្នក​ចម្បាំង​មាឌ​យក្ស ដែល​បាន​ប្រមាថ​ព្រះ ហើយ​បាន​គំរាម​កំហែង​ប្រជាជន​អ៊ីស្រាអែល​។​​ ស្តេច​សូល​គិត​ថា ដាវីឌ​កំពុង​តែ​ធ្វើ​រឿង​ដែល​គួរ​ឲ្យ​អស់​សំណើច​បាន​ជា​ទ្រង់​មាន​បន្ទូល​ថា “ឯង​នឹង​ចេញ​ទៅ​តយុទ្ធ​នឹង​សាសន៍​ភីលីស្ទីន​នោះ​មិន​បាន​ទេ ដ្បិត​ឯង​នៅ​ក្មេង​ណាស់ ឯ​គេ​ជា​មនុស្ស​ស្ទាត់​ចំបាំង​តាំង​តែ​ពី​ក្មេង​មក​ហើយ”(១សាំយ៉ូអែល ១៧:៣៣)។​ ហើយ​ពេល​ដែល​កុមារ​ដាវីឌ​បោះ​ជំហាន ចូល​ទៅ​ក្នុង​សមរ​ភូមិ កូលីយ៉ាត “ឃើញ​ដាវីឌ នោះ​ក៏​តាំងចិត្ត​មើល​ងាយ ដោយ​ព្រោះ​ដាវីឌ​នៅ​ក្មេង”(៤២)។ ទោះ​យ៉ាង​ណា​ក៏​ដោយ ដាវីឌ​មិន​បាន​បោះ​ជំហាន ចូល​ទៅ​ក្នុង​ការ​ប្រយុទ្ធតែ​ម្នាក់​ឯង​ឡើយ។ គាត់​បាន​មក “ដោយ​នូវ​ព្រះនាម​របស់​ព្រះយេហូវ៉ា​នៃ​ពួក​ពល​បរិវារ គឺ​ជា​ព្រះ​នៃ​ពួក​ពល​សាសន៍​អ៊ីស្រាអែល”(ខ.៤៥)។ ហើយ​នៅ​ទីបញ្ចប់ ដាវីឌ​ក៏​បាន​ប្រយុទ្ធ​ឈ្នះ ហើយ​កូលីយ៉ាត​ក៏​បាន​ស្លាប់។

ទោះ​បញ្ហា​យើង​ធំ​ប៉ុណ្ណា​ក៏​ដោយ ពេល​ណា​ព្រះ​ទ្រង់​គង់​នៅ​ជា​មួយ​យើង នោះ​គ្មាន​អ្វី​ដែល​យើង​ចាំ​បាច់​ត្រូវ​ភ័យ​ខ្លាច​នោះ​ទេ។ ដោយ​ពឹង​អាច​កម្លាំង​ទ្រង់…